Usein kysyttyä

Olemme keränneet tälle sivulle koonnin meiltä usein kysytyistä kysymyksistä. Suosittelemme tutustumaan näihin kysymyksiin ja vastauksiin. Mikäli et löydä näistä vastausta kysymykseesi olethan yhteydessä meihin niin autamme sinua.

ASIOINTI VERKKOKAUPASSA 
» Verkkokaupan käyttö ja selailu?
» Käyttäjätunnukset ja rekisteröityminen verkkokauppaan?  
» Olen unohtanut salasanani verkkokauppaan?  
» Onko ostosten tekeminen verkossa turvallista?
» Mikä on kampanjakoodi tai alennuskoodi?  

TILAUKSEN TOIMITUS
» Tilauksestani puuttui tuotteita?
» Mistä voin tiedustella puuttuvia tuotteita?  
» Voinko jättää paketin noutamatta, jos en halua vastaanottaa sitä?  
» Mitkä ovat verkkokaupan toimituskulut?  
» Miten tilaus toimitetaan?  

MAKSUTAVAT

» Minulla on alennuskoodi, voinko maksaa sillä verkko-ostokseni?  
» Miten maksan osamaksulla?  
» Miten maksan verkkomaksulla?
» Mitkä maksukortit käyvät maksuvälineenä verkkokaupassa?  

PALAUTUS
» Koskeeko palautusoikeus kaikkia tuotteita?  
» Mitä teen jos tuote on kadonnut tai viottunut kuljetuksesessa?  
» Haluan palauttaa verkkokaupasta tilaamani tuotteen, miten toimin?


Asiointi verkkokaupassa


Verkkokaupan käyttö ja selailu?
Selaimesi tulisi tukea JavaScriptiä ja evästeiden käyttöä, sillä useat verkkokauppamme ominaisuudet vaativat toimiakseen JavaScriptiä sekä evästeitä. Asian voit tarkistaa internet-selaimesi asetuksista. Huomaathan, että selaimesi yksityinen selaus (Private Browsing) -asetus saattaa estää evästeiden ja JavaScriptin toimintaa.

Käyttäjätunnukset ja rekisteröityminen verkkokauppaan?
Ostoksia voit tehdä myös ilman rekisteröitymistä.

Tilauksen toimittamista varten tarvitsemme nimen, osoitteen, matkapuhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Tilauksen saapumisilmoitus lähetetään matkapuhelinumeroon. Sähköpostiosoitteeseen lähetetään tilausvahvistus ja muut mahdolliset tilausta koskevat tiedot.

Rekisteröitymällä (ostoksen yhteydessä) asiointisi kaupassa nopeutuu ja näet omat tilauksesi. Rekisteröityminen on maksutonta. Rekisteröitymiselomakkeeseen pääset halutessasi kun olet maksunut ostoksesi. Pressutalli.fi-verkkokauppa ei myy eikä luovuta asiakastietoja ulkopuolisille.

Olen unohtanut salasanani verkkokauppaan?
Jos unohdat salasanasi, paina etusivun ylälaidassa olevaa Kirjaudu sisään -painiketta. Tämän jälkeen paina Unohtunut salasana -linkkiä. Unohtuneen salasanan voit palauttaa antamalla sähköpostiosoitteesi. Lähetä -painikkeen painamisen jälkeen saat sähköpostiisi ohjeet salasanan palauttamista varten

Onko ostosten tekeminen verkossa turvallista?
Voit huoletta tehdä ostoksia Pressutalli.fi-verkkokaupassa, sillä tilauksen yhteydessä jättämäsi asiakastiedot ovat meille ehdottoman luottamuksellisia emmekä luovuta niitä ulkopuolisille. Yhteys Pressutalli.fi -verkkokaupan ja asiakkaan tietokoneen välillä suojataan käyttämällä SSL-suojausta (Secure Sockets Layer). SSL-turvakäytäntö suojaa tietoliikenteen siten, ettei ulkopuolinen tarkkailija pysty yhteyttä seuraamalla näkemään tai muuttamaan luottamuksellisia tietojasi. SSL-turvakäytäntöön luottavat mm. suomalaiset verkkopankit, sekä lukemattomat muut turvallisia yhteyksiä vaativat verkkopalvelut.

Mikä on kampanjakoodi tai alennuskoodi?
Pressutalli.fi-verkkokauppa tarjoaa asiakkailleen erilaisia etuja, alennuksia ja tarjouksia, joista tiedotetaan uutiskirjeellä ja verkkokaupan sivuilla. Alennus aktivoidaan syöttämällä kampanjakoodi ostoskorissa sijaitsevaan kenttään. Voit aktivoida vain yhden kampanjakoodin/tilaus.

Takaisin ylös


Tilaus ja toimitus


Tilauksestani puuttui tuotteita.

Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@pressutalli.fi

Mistä voin tiedustella puuttuvia tuotteita?
Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@pressutalli.fi

Voinko jättää paketin noutamatta, jos en halua vastaanottaa sitä?
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Mitkä ovat verkkokaupan toimituskulut?
Toimitusmaksut ovat tilauskohtaisia ja määräytyvät tilauksen sisältämien tuotteiden painon ja koon mukaan. 
Toimituskulut voit tarkistaa tuotesivulta ja ne näkyvät myös ostoskorin tiedoissa. Mikäli tuotteella on useita vaihtoehtoisia toimitustapoja valitset sinulle sopivimman kassalla.
Mikäli tuotteella on ilmainen toimitus, toimitetaan samassa lähetyksessä tulevat tuotteet myös veloituksetta. Järjestelmämme pitää huolen että ilmainen toimitus hyvitetään.

Miten tilaus toimitetaan?
Tilaamasi tuote voidaan toimittaa lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen, Kaukokiidon terminaaliin tai kotiovellesi. Toimitamme joitakin pienempiä tuotteita myös postitse. Joitakin tuotteita (vrt. isot pakkaukset) on mahdollista toimittaa vain tietyillä toimitustavoilla. Toimitustavaksi valikoituu mikäli mahdollista edullisin vaihtoehto.
Toimitus voidaan tehdä tuotteiden saatavuuden vaihdellessa myös useassa osassa. Tällöin asiakkaalle ei tule lisäkustannuksia.
Toimitusaika vaihtelee mutta on normaalisti 3-5 arkipäivää. Huomaathan että toimituksen osuminen viikonloppuun saattaa venyttää toimitusaikaa. Poikkeavat toimitusajat ilmoitetaan erikseen tuotteen yhteydessä.

Takaisin ylös


Maksutavat

Minulla on alennuskoodi. Voinko maksaa sillä verkko-ostokseni?
Kyllä. Syötä kassalla koodi sille varattuun kenttään ja järjestelmä hyvittää automaattisesti summan johon koodisi on oikeutettu.

Miten maksan osamaksulla?
Suomessa asuvat, yli 20-vuotiaat asiakkaat voivat valita kaupassamme maksutavakseen Collector -osamaksuluoton. Osamaksulla on mahdollista maksaa tuotteita 2000 euroon asti ja takaisinmaksuaika on 36 kk. Nimellinen vuosikorko on 19,2 %. Laskuun lisätään 2,95 euron laskutusmaksu.

Asiakas saa automaattisesti korotonta maksuaikaa seuraavan kuukauden viimeiseen päivään asti. Korotanta maksuaikaa voi olla siis jopa 60 päivää. Asiakas voi maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksun pienempiin eriin.  Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä korkoa 1,60 % kuukaudessa viivästyneeltä ajalta.

Tilauksen yhteydessä, luottoyhtiö Checkout Finland tekee luottotietojen tarkastuksen.


Miten maksan verkkomaksulla?
Kun käytössäsi on oman pankkisi verkkopankkitunnukset ja olet maksamassa verkkokaupan ostoksiasi, valitse kassalla kohdassa "MAKSU" maksuvoista oma verkkopankkisi. Tämän jälkeen siirryt kauppapaikkamme sivuilta hetkeksi verkkopankkiin ja maksat tilauksesi suoraan omalta tililtäsi. Maksutapahtuman näet verkkopankin tilitiedoista. Maksutietojen välitys sinun ja pankkisi välillä on turvallista, sillä maksutiedot suojataan SSL-salausmenetelmällä.

Verkkokaupassamme käytetään verkkomaksujen välittykseen turvallista Checkout-välitystä jonka kautta voit maksaa ostoksesi seuraavien pankkien verkkopankeissa:

  • Aktia
  • DanskeBank
  • Handelsbanken, 
  • Nordea
  • Oma Säästöpankki
  • OP
  • Pop Pankki
  • S-pankki
  • Ålandsbanken
     

Mitkä maksukortit käyvät maksuvälineenä verkkokaupassa?
Voit maksaa verkko-ostoksia Visa ja MasterCard -maksukortillasi. Huomioi, että kortillasi saattaa olla myös turvaraja verkko-ostoksia varten. Sitä voi tarkistaa ja muokata verkkopankissasi tai pankkikonttorissasi. Jos käytössäsi on Credit kortti, voit maksaa luottotililtäsi käyttämällä kortin credit -numeroa (kortin etupuolella oleva 16 merkkiä pitkä numerosarja). 3 merkkiä pitkä CVV/CVC –tarkistusluku löytyy kortin kääntöpuolelta nimikirjoitusalueen oikealta puolelta.

Huomiothan että maksukortilla maksettaessa järjestelmä vaatii myös tunnistaumisen verkkopankin tunnuksillasi. Täten varmistamme ettei luottokortteja käytetä luvatta.

Takaisin ylös



Palautus

Koskeeko palautusoikeus kaikkia tuotteita?
Kaikilla verkkokaupastamme myytävillä tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. 

Palautettava tuotteen tulee olla alkuperäisessä kunnossa ja käyttämätön. Palautuksen mukana pitää olla ostokuitti. Paketoi palautettava tuote huolellisesti. Aiheettomasta palautuksesta laskutamme rahti- ja käsittelykustannukset. Emme lunasta jälkivaatimus (JV) lähetyksiä.

Edempänä tällä sivulla lisätietoa miten palautat tuotteeen.

Mitä teen jos tuote on kadonnut tai viottunut kuljetuksesessa?

Mikäli tuote on kadonnut tai se ei muuten vastaa tilaustasi: 

  • Ota yhteyttä viipymättä asiakaspalveluumme kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen reklamaatiot@pressutalli.fi


Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa:  

  • Merkitse rahtikirjaan että pakkaus on vaurioitunut
  • Ota yhteyttä viipymättä asiakaspalveluumme kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen reklamaatiot@pressutalli.fi

Katso takuu ja palautusehdot

 
Haluan palauttaa verkkokaupasta tilaamani tuotteen, miten toimin?

Ota aina ensin yhteys asiakaspalveluumme sähköpostilla (asiaskaspalvelu@pressutalli.fi)  ennen takaisin lähettämistä. Asiakaspalvelusta saat ohjeet palautusta varten. Jos palautus tapahtuu muulla tavalla jäävät rahtikulut asiakkaan vastuulle molempiin suuntiin Kuluttajansuojalain 6:175§ mukaisesti.

Älä siis lähetä palautusta ennen kuin otat yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteeseen asiakaspalvelu@pressutalli.fi


Huomiothan että lunastamatta jätetty paketti ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset. 

Katso takuu ja palautusehdot

 

Takaisin ylös


Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 1.1.2016 alkaen.

Pressutalli.fi -verkkokauppa

Pressutalli.fi myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Toimitamme tuotteita vain Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Myyjä: 
PRESSUTALLI.FI 
Hurrikaani Oy 
Yrittäjänkaari 7
30420 Forssa 
Y-tunnus: 2117797-2


Tilaaminen

Pressutalli.fi -verkkokauppatilauksen edellytyksenä ei ole rekisteröityminen, tilata voi myös ilman rekisteröitymistä.

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.


Maksaminen ja maksutavat

Verkkopankki ja luottokortti

Maksutapoina toimii CHECKOUT:in kautta tulevat verkkopankkimaksut sekä Luottokorttimaksut (Visa, Visa Electron, Mastercard, Luottokunnan kautta (Nets Oy))

Lue lisää Checkout Finlandista täältä. Myös tarkemmat maksuehdot Checkoutin sivuilta.

Valittuasi maksutavan vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan (esim. pankkisi) järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle. Maksu suoritetaan Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle.

Turvallista, helppoa ja nopeaa!

Osamaksu

Myös maksaminen osamaksulla on mahdollista! Valitse maksutavaksi kassalla Collector Lasku/osamaksu ja siirryt Checkout Finlandin sivulle tunnistaumisen jälkeen maksamaan tilauksen maksusivulla *Collector * (Osamaksu)

  • Kun asiakas valitsee maksutavaksi osamaksuvaihtoehdon, niin hän saa automaattisesti korotonta maksuaikaa seuraavan kuukauden viimeiseen päivään asti. Asiakas voi maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksun pienempiin eriin. Laskut erääntyvät joka kuukauden viimeinen päivä, minkä johdosta asiakkaalla voi olla jopa 60 päivää aikaa maksaa laskunsa. Laskuun lisätään 2,95 euron laskutusmaksu.
  • Osamaksulla on mahdollista maksaa tuotteita 2000 eurolla ja takaisinmaksuaika on 48 kk. Nimellinen vuosikorko on 19,2 %.

Valittuasi maksutavan vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan (checkout finlandin) järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle. Maksu suoritetaan Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle. 


Toimitus


TOIMITUSAIKA

Toimitusaika on normaalisti 2-5 työpäivää, joillakin tuotteilla pidempi. Jos toimitus kestää normaalia pidempään (tilaus- ja ennakkotuotteet), siitä ilmoitetaan henkilökohtaisesti. Toimitus voidaan lähettää useammassa erässä. Jos emme voi toimittaa tuotetta, kauppasumma palautetaan. Pidätämme oikeuden hinta ja tuotemuutoksiin. Tuotteiden hinta sisältää arvonlisäveron ja mahdollisen kierrätysmaksun. Toimitamme vain lähetyksiä vain Suomessa sijaitseviin osoitteisiin. Lähetys toimitetaan asiakkaan antamien osoitetietojen mukaan. 

TOIMITUSTAVAT JA -KULUT

Toimitus tapahtuu pääasiassa Matkahuollolla tai Kaukokiidolla riippuen paketin koosta ja painosta. Postilaatikkoon mahtuvat toimitukset postilla. Toimitusmaksu määräytyy paketin koon mukaan ja maksun summa näkyy verkkokaupan kassasivulla selvästi. Voit siis tarkastaa toimitusmaksun summan helposti ennen tilauksen tekoa.